Vind een praktijk

Heeft u pijn aan uw voet? Met meer dan honderd Podozorg praktijken zit er altijd een podoloog bij u in de buurt. Klik op de onderstaande knop en vind de dichtstbijzijnde podoloog!

Vind een praktijk

Ervaring van Rosa

“Ik ben heel tevreden over mijn steunzolen en ook over de behandeling en zou Podozorg Yerseke bij anderen aanraden.”

Zolen in de kast helpen niet

Podologische aanpak is vereist

Het verhelpen van klachten in de voet vereist een podologische aanpak. De aanpak begint met het onderzoek, eventueel aangevuld met echo en aanmeten van de juiste therapiezolen die de lichaamshouding corrigeert. De aanpak kunnen we aanvullen met samenwerking met andere gespecialiseerde zorgverleners zoals fysiotherapeut en pedicure. En natuurlijk niet te vergeten de belangrijkste rol; de persoon met voetklachten!

De juiste aanpak

Lopen met pijn is niet fijn en beïnvloed maar al te vaak het plezier van lopen en bewegen. Cliënten die een vestiging van Podozorg bezoeken ondergaan het onderzoek, luisteren goed naar de adviezen, nemen een folder mee en stemmen in met de aanpak. Eventueel maken we afspraken met aanvullende zorgverleners. Na fabricage kan de client de op maat gemaakte zolen ophalen en in de schoenen plaatsen. De aanpak is in volle gang en voor de client geldt; Oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Nagenoeg alle cliënten laten op controle weten dat ze aanzienlijke verbetering ondervinden en vertellen enthousiast over de resultaten die ze hebben meegemaakt. Zoals de resultaten van de oefeningen, de aanschaf van goede schoenen en indien nodig het gebruik van een nachtspalk en aanvullende zorg van samenwerkende zorgverleners. Het is altijd fijn te horen dat de voorgestelde aanpak van Podozorg de cliënt tevreden stelt en het pijngevoel afneemt en uiteindelijk verdwijnt.

Zolen in de kast helpen niet

Maar er zijn ook excuses

Een klein aantal cliënten komt terug met weinig tot geen verbetering. Deze cliënten hebben ook recht op pijnvrij lopen, en is het van belang erachter te komen wat er “aan de voet is”. Mogelijk moeten we de voorgestelde aanpak aanvullen of bijstellen. Soms zijn er logische redenen dat stappen van de aanpak niet zijn ondernomen. Maar soms horen we alleen excuses en liggen de zolen in de kast. De volgende excuses horen we:

  • In huis lopen we niet op schoenen
  • De zolen passen niet in al mijn schoenen
  • O ja, oefeningen. Hoe zat dat ook alweer
  • Met de nachtspalk kan ik niet in slaap komen
  • Hoezo slechte schoenen, ik loop er al jaren op
  • Hoezo slechte schoenen? Ze zijn anders erg duur
  • Mijn masseur zei dat ik wel even zonder zolen kon
  • Ik dacht dat ik nu die lange afstand tour wel kon maken
  • Ik probeerde het echt, maar kan niet wennen aan die zolen
  • Met warm weer draag ik slippers en daar passen geen zolen in
  • Met zulk soort schoenen kan/mag ik niet verschijnen op mijn werk
  • Als ik mijn bed uit stap loop ik het eerste uur op blote voeten of sokken

Allemaal redenen waarom zolen soms in de kast verdwijnen.

Goede uitleg helpt

Het is aan de cliënt te beslissen om meer of minder aandacht aan de aanpak te geven. De belangrijkste speler in de aanpak van voetklachten is de cliënt zelf. Hij of zij is er immers altijd bij. Daarom bespreken wij de excuses en geven uitleg over de zin en onzin. Men kan bijvoorbeeld huisslippers of buitensandalen aanschaffen waar therapiezolen inpassen. En voor nagenoeg elk budget zijn schoenen met een losse binnenzool te vinden. Bij Podozorg geven we graag adressen van schoenwinkels waar goede schoenen te koop zijn. Door een goede nazorg te verlenen en de aanpak duidelijk en transparant te maken, zal de oplossing van de voetklacht niet meer in de kast verdwijnen.

Vind een praktijk

Benieuwd wat onze Podozorgers voor u kunnen betekenen? Vind de dichtstbijzijnde Podozorg praktijk via onze praktijkzoeker. Klik op de onderstaande knop!

Vind een praktijk

Deel deze pagina

Wij delen graag onze kennis

Podozorg Nederland is een groep gelijkgestemde podologen, die samen maar één ding willen: de allerbeste zijn in hun vak. Dat kan alleen bereikt worden als we blijven leren en ontdekken. Daarom delen wij wekelijks onze kennis.